Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2012

Χαιρετισμός Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, Σπυρίδωνα Σπύρου, στο συνέδριο για την «Κρουαζιέρα και Τοπική Κοινωνία»

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ



 Χαιρετισμός Περιφερειάρχη  Ιονίων Νήσων, Σπυρίδωνα Σπύρου, στο  συνέδριο για την «Κρουαζιέρα  και Τοπική Κοινωνία»

 Θέλω να σας καλωσορίσω στην έδρα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και να χαιρετίσω την πρωτοβουλία του ΟΛΚΕ και του Επιμελητηρίου της Κέρκυρας, για τη συνδιοργάνωση του 1ου Συνεδρίου για τη Κρουαζιέρα.


  Είναι σημαντική αυτή η πρωτοβουλία, γιατί εστιάζει σε μια εναλλακτική μορφή τουρισμού, η οποία σύμφωνα με τις τελευταίες ενδείξεις, θα κυριαρχήσει τα προσεχή χρόνια. Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα έχουν καταγραφεί. Σε μια εξόχως δύσκολη τουριστικά και οικονομικά περίοδο για τη χώρα μας, η κρουαζιέρα απέδειξε ότι άντεξε στους κραδασμούς και στους κλυδωνισμούς, με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Αυτό το γεγονός  μας δείχνει το δρόμο και την  κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθήσουμε, για να απορροφήσουμε τις φυσικές  συνέπειες από την οικονομική κρίση, η οποία πλήττει όλη  την Ευρώπη και όχι μόνο την Ελλάδα.


                                 Σπ. Σπύρου: «Στρατηγική  επιλογή ο θαλάσσιος τουρισμός»


  Παρά ταύτα όμως δεν πρέπει να εφησυχάσουμε, αντιθέτως οφείλουμε να βρισκόμαστε σε εγρήγορση, γιατί ο εφησυχασμός είναι σίγουρο ότι υποθάλπει το μέλλον.

  Οφείλουμε, με συνέπεια, να καθορίσουμε τους στόχους μας, να ιεραρχήσουμε τις προτεραιότητες μας και με επιστημονική επάρκεια να σχεδιάσουμε το μέλλον.

  Ο θαλάσσιος τουρισμός για τη Περιφέρεια Ιονίων Νήσων τόσο οι κρουαζιέρες όσο και το γιώτινγκ, αποτελεί στρατηγική επιλογή στην οποία ήδη στοχεύουμε και επενδύουμε για το άμεσο και μεσοπρόθεσμο μέλλον. Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι μια από τις δυναμικότερες μορφές του σύγχρονου τουρισμού και οι δραστηριότητές του συγκροτούν μία από τις μεγαλύτερες αγορές παγκόσμια και θα παρουσιάσει υψηλή αύξηση τα επόμενα χρόνια.

  Η αλήθεια είναι ότι ο θαλάσσιος χώρος αποτέλεσε σε κάποια βαθμό ανάχωμα στην έλευση της οικονομικής κρίσης στο βαθμό που τον βιώνει η ηπειρωτική Ελλάδα. Αλλά αυτό δεν θα πρέπει να μας ξεγελά, γιατί αν δεν λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα και δεν προετοιμαστούμε δεόντως θα δεχτούμε με μεγαλύτερη βιαιότητα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.


                  Προέκταση της προβλήτας  των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Κέρκυρας


 Δράττομαι της ευκαιρίας για να υπερτονίσω τις προσπάθειές μας, οι οποίες έχουν αίσια εξέλιξη. Αναφέρομαι σε ένα πολύ σημαντικό έργο υποδομής για την κρουαζιέρα, το οποίο ήτα για χρόνια ξεχασμένο και κατορθώσαμε να το ξαναζωντανέψουμε και ήδη επανεκκίνησαν οι εργασίες. Είναι ο προσήνεμος μόλος, η προέκταση δηλαδή της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων, στο λιμάνι της Κέρκυρας.

  Στη Ζάκυνθο δίνω εντολή για το έργο της προβλήτας που θα προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια, ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων του νησιού, ενώ ανάλογο αίτημα υπάρχει και για τη Λευκάδα. Στη Κεφαλονιά ήδη λειτουργεί με καλά αποτελέσματα η υπάρχουσα προβλήτα.

  Όσο αφορά το δεύτερος σκέλος του θαλάσσιου τουρισμού, το γιώτινγκ, θα πρέπει να επισημάνω ότι και εκεί ξεπεράστηκαν τα χρονίζοντα προβλήματα που υπήρχαν στη μαρίνα στο «Καφέ Γυαλί» στην Κέρκυρα και οι εργασίες συνεχίζονται, ενώ εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ η μαρίνα στη Βασιλική της Λευκάδας.

  Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα κατορθώσαμε να υπερκεράσουμε τα σημαντικά προβλήματα που συναντήσαμε και να δώσουμε νέα πνοή σε έργα που είχαν βαλτώσει και φαίνονταν ότι χάνονταν. Επανακτήσαμε έτσι το όραμα για να κρατήσουμε ζωντανή τη στόχευση για το θαλάσσιο τουρισμό.

  Σε αυτές τις δύσκολες μέρες που βιώνουμε, οφείλουμε με νηφαλιότητα και ψυχραιμία να προσεγγίζουμε τις εξελίξεις, να συνεννοούμαστε μεταξύ μας και να συναποφασίζουμε για τα μέλλον του τόπου μας.


                                                         Η διαχείριση της κρουαζιέρας

  Πέρα όμως από τις υποδομές, τις οποίες οφείλουμε να δημιουργήσουμε και να κατασκευάσουμε, για να αναπτυχθούν οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού, θα πρέπει να συναποφασίσουμε στον τρόπο διαχείρισης τους.

  Το λέω αυτό γιατί πολλά χρόνια τώρα γινόμαστε μάρτυρες μιας ατέρμονης συζήτησης για τη διαχείριση της κρουαζιέρας στην Κέρκυρα. Μια συζήτηση που πολλές φορές, παίρνει χαρακτηριστικά αντιπαράθεσης και έντασης, η οποία όμως δεν οδηγεί πουθενά, αντιθέτως δημιουργεί αδιέξοδα. Εμπλέκει μάλιστα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς να είναι άμεσα στις αρμοδιότητες της.

  Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι όπου υπάρχει φτώχεια, υπάρχει και γκρίνια, όπως επίσης ότι πολλές φορές τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα μας αποπροσανατολίζουν και αντί να βλέπουμε το δάσος κοιτάμε αμήχανα το δέντρο.

  Θεωρώ ότι είναι έργο και αντικείμενο των ειδικών για να προτείνουν ενδεχομένως το πιο κατάλληλο μοντέλο διαχείρισης των κρουαζιέρων στην Κέρκυρα, με διττό στόχο και την άμβλυνση των αντιθέσεων και των αντιπαραθέσεων αλλά και να διαχυθεί ο πλούτος, σε όσο το δυνατόν περισσότερες επαγγελματικές και κοινωνικές ομάδες.

  Οφείλουμε όλα αυτά τα θέματα να τα δούμε με προσοχή και σε βάθος και κυρίως να αντιληφθούμε όλοι μας, ότι έχουμε την υποχρέωση να προστατεύουμε το μνημείο της παλιάς πόλης που είναι ενταγμένο στην Ουνέσκο και όχι μόνο να επωφελούμαστε από αυτό.

  Είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά είναι ζητήματα που θα αποτελέσουν αντικείμενο των εργασιών του Συνεδρίου σας.

  Στην περίοδο της παγκοσμιοποίησης και των ανοικτών συνόρων, η ανάπτυξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του κάθε τόπου είναι ζωτικής σημασίας.

  Εμείς στα Ιόνια Νησιά έχουμε την τύχη να διαθέτουμε ένα μοναδικής ομορφιάς φυσικό περιβάλλον, με μεγάλη ακτογραμμή, καθαρές θάλασσες, απολαυστικές παραλίες και μια ενδοχώρα με πλούσια αρχιτεκτονική και φυσική κληρονομιά.

 Δίκαια θεωρούμε τα νησιά μας τα πιο όμορφα  στον κόσμο. Αυτό τον πλούτο που μας χάρισε ο Θεός θα πρέπει να τον αξιοποιήσουμε επ’ ωφελεία των κατοίκων των νησιών μας και της αναβάθμισης του βιοτικού μας επιπέδου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου